subota, 12. prosinca 2015.

Speculaas u božićnom duhu!



Potrebni sastojci za tijesto:

  • 320 g brašna
  • 2 žličice cimeta
  • 1 žličica mljevenog đumbira
  • 1/2 žličice muškatnog oraščića
  • 1/2 žličice klinčića
  • 1/4 žličice kardamoma
  • po želji, bijeli papar 1/4 žličice (ja nisam stavila)
  • prstohvat soli
  • 1/2 žličica sode bikarbone
  • 150 g maslaca
  • 100 g smeđeg šećera/muscovado
  • 75 ml mlijeka

Postupak izrade:

  1.  Prosijte brašno, pa mu dodajte sol, začine i sodu bikarbonu.
  2. Maslac miksati postepeno dodavajući šećer i polovicu brašna. 
  3. Polugotovoj smjesi dodati ostatak brašna i zamjesiti tijesto. 
  4. Tijesto zamotajte u prozirnu foliju i držite ga u hladnjaku najmanje tri sata ili najbolje preko noći.
  5. Omekšalo tijesto podijelite u dva ili tri dijela i razvući ga na foliji za pečenje valjkom na 2-3 mm debljine. Upalite pećnicu na 200°C. 
  6.  Željenim cuttersima ili modlicama izrezivati razne oblike. Ja sam ove godine korsitila prvo simbolične pečatiće koje sam utiskivala u tijesto, a na kraju sam kalupom/izrezivačompromjera cca 5-6 cm izrezivala dio tijesta koji je bio pečatiran. Prošle godine keksići su imali poruke :-)
  7. Speculaas keksiće pecite 10 minuta na temperaturi od 180°C.Nemojte se prevariti i prepeći ih, biti će mekani, ali kada se ohlade dodatno će očvrsnuti..
*tajna dobrih spekulaas keksića je u omjeru začina koji se stave u njih.





Nema komentara:

Objavi komentar